Матеріали (продовження)
Навчання грамоти. Я досліджую світ І.
Навчання грамоти. Я досліджую світ ІІ.
Навчання грамоти. Я досліджую світ ІІІ.
Методичний супровід.
- Нова українська школа
- Концепція НУШ
- Державний стандарт початкової школи
- Детальніше про зміни
- Освітня програма О.Я.Савченко
- Освітня програма Р.Б.Шияна
- Адаптаційний період
- Оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу
- Оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу
- Порадник учителя
- Шість цеглинок
- Гра по-новому, навчання по-іншому
- Модельні навчальні програми
- Інструктивно-методичні рекомендації
ЗРОЗУМІТИ НОВИЙ СТАНДАРТ. ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ; ЩО ЦЕ І НАВІЩО?
nuschool.com.ua НУШ- планування, ранкові зустрічі, тематичні дні.
Ідеї для нуш
Як створити шкільний освітній простір?
Як мультики допомагають розповісти про все на світі
Сьогодні будемо дивитися мультфільми! Хто ж з дітей та й дорослих відмовиться? Я, наприклад, часто на заняттях показую мультфільми і навколо них розгортаю роботу з дітьми. Педагогам дуже подобається! А дітям …. Як мультики можуть не подобатися?!!! Головне їх вибрати і придумати як цікаво їх продовжити. І ще продовження мають придумувати не тільки педагоги, а й малята. Наприклад, можна зробити макет аеродрому і продовжити мультик про літачка Вінкі або … Все по-порядку.читати далі
1 тиждень 1 тиждень
Сім навчальних зон, які повинні бути в кожному класі читати далі У підготовці до нового навчального року треба врахувати безліч речей. Дуже часто часу вистачає лише на те, щоб переглянути календарний план, стандарти, нові закони, продумати тестування, але пропонуємо подумати й про те, як організувати клас – розставити парти, розвісити дошки оголошень і систематизувати матеріали.
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи
Наказ МОН № 283 від 23.03.2018 року читати далі
7 осередків оформлення класної кімнати у початковій школі НУШ читати даліІнтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (Частина 1) читати далі Частина 2 читати далі Ранкова зустріч: що це і навіщо тут
Мультимедія НУШ media
Ранкові зустрічі (метод. посібник)
Ранкові зустрічі Щоденні новини
Ранкові зустрічі. Актуальність
Ранкові зустрічі.Методика
Розвиток особистості дитини
Ранкові зустрічі . Практика
Вірші для ранкового спілкування дітей. Надія Красоткіна
Що таке ранкова зустріч? osvita.ua
Методичка. Ранкові зустрічі.
Ранкові зустрічі. Доброго ранку!
палички кюізенера що це?
1. Знайомимося з паличками. Разом з
дитиною розгляньте, переберіть, помацайте всі палички, розкажіть якого вони
кольору, довжини.
2. Візьми в праву руку якомога більше
паличок, а тепер в ліву.
3. Можна викладати з паличок на площині
доріжки, паркани, потяги, квадрати, прямокутники, меблів, різні будиночки,
гаражі.
4. Викладаємо драбинку з 10 паличок
Кюїзенера від меншої (білої) до більшої (помаранчевої) і навпаки. Пройдіться
пальчиками по сходинках драбинки, можна порахувати вголос від 1до 10 і назад.
5. Викладаємо драбинку, пропускаючи по 1
паличці. Дитині потрібно знайти місце для відсутніх паличок.
6. Можна будувати з паличок, як з
конструктора, об’ємні споруди: колодязі, башточки, хатинки і т.п.
7. Розкладаємо палички за кольором,
довжиною.
8. “Знайди паличку того ж кольору, що і
у мене. Якого вони кольору?”
9. “Поклади стільки ж паличок, скільки і
у мене”.
10. “Виклади палички, чергуючи їх за
кольором: червона, жовта, червона, жовта” (надалі алгоритм ускладнюється).
11. Викладіть кілька рахункових паличок
Кюїзенера, запропонуйте дитині їх запам’ятати, а потім, поки дитина не бачить,
заховайте одну з паличок. Дитині потрібно здогадатися, яка паличка зникла.
12. Викладіть кілька паличок,
запропонуйте дитині запам’ятати їх взаєморозташування і поміняйте їх
місцями. Малюкові треба повернути все на місце.
13. Викладіть перед дитиною дві палички:
“Яка паличка довша Яка коротша?” Накладіть ці палички одна на одну, підрівняйте
кінці, і перевірте.
14. Викладіть перед дитиною кілька
паличок Кюїзенера і запитайте: «Яка найдовша? Яка найкоротша? »
15. “Знайди будь-яку паличку, яка
коротша за синю, довша за червону”.
16. Розкладіть палички на 2 купки: в
ОДНІЙ 10 штук, а в інший 2. СПИТАЙТЕ, де паличок більше.
17. Попросіть показати вам червону
паличку, синю, жовту.
18. “Покажи паличку, щоб вона була не
жовтого”.
19. Попросіть знайти 2 АБСОЛЮТНО
Однакові палички Кюїзенера. Запитайте: “Які вони по довжині Якого вони
кольору?”
20. Побудуйте поїзд з вагонів різної
довжини, починаючи від найкоротшого і закінчуючи найдовшим. Запитайте, якого
кольору вагон стоїть п’ятим, восьмим. Який вагон праворуч від синього,
зліва від жовтого. Який вагон тут найкоротший, найдовший? Які вагони довші за
жовтий, коротші за синій.
21. Викладіть кілька пар однакових
паличок і попросіть дитину «поставити палички парами».
22. Назвіть число, а дитині потрібно
буде знайти відповідну паличку Кюїзенера (1 – біла, 2 – рожева і т.д.). І
навпаки, ви показуєте паличку, а дитина називає потрібне число. Тут же можна
викладати картки із зображеними на них точками або цифрами.
23. З декількох паличок потрібно скласти
таку ж по довжині, як бордова, помаранчева.
24. З декількох однакових паличок
потрібно скласти таку ж по довжині, як помаранчева.
25. Скільки білих паличок вкладеться у
синій паличці?
26. За допомогою помаранчевої палички
потрібно виміряти довжину книги, олівця і т.п.
27. “Перерахуйте всі кольори паличок, що
лежать на столі”.
28. “Знайди в наборі найдовшу і
найкоротшу паличку Постав їх одну на одну. А тепер поруч одна з одною”.
29. “Обери 2 палички одного кольору. Які
вони по довжині? Тепер знайди 2 палички однієї довжини. Якого вони кольору?”
30. “Візьми 2 будь-які палички і поклади
їх так, щоб довга виявилася внизу”.
31. Покладіть паралельно один одному три
бордові рахункові палички Кюїзенера, а праворуч чотири такого ж кольору.
Запитайте, яка фігура ширша, а яка вужча.
32. “Постав палички від найнижчої до
найвищої (паралельно одна одній). До цих паличок прибудовуйте зверху такий же
ряд, тільки в зворотному порядку”. (Вийде квадрат).
33. “Поклади синю паличку між червоною і
жовтою, а помаранчеву зліва від червоної, рожеву зліва від червоної”.
34. “З закритими очима візьми будь-яку
паличку з коробки, подивися на неї і назви її колір” (пізніше можна визначати
колір паличок навіть із закритими очима).
35. “З закритими очима знайди в наборі 2
палички однакової довжини. Одна з паличок у тебе в руках синя, а інша тоді
якого кольору?”
36. “З закритими очима знайди 2 палички
різної довжини. Якщо одна з паличок жовта, то можеш визначити колір іншої
палички?”
37. “У мене в руках паличка трохи довша
блакитної, вгадай її колір”.
38. “Назви всі палички довші за червону,
коротші за синю”, – і т.д.
39. “Знайди дві будь-які палички, які не
будуть рівні цій паличці”.
40. Будуємо з паличок Кюїзенера
пірамідку і визначаємо, яка паличка внизу, яка зверху, яка між блакитною та
жовтою, під синьою, над рожевою, яка паличка нижче: бордова або синя.
41. “Виклади з двох білих паличок одну,
а поруч поклади відповідну їх довжині паличку (рожеву) Тепер кладемо три білих
палички -. Їм відповідає блакитна”, – і т.д.
42. “Візьми в руку палички. Порахуй,
скільки паличок у тебе в руці”.
43. З яких двох паличок можна скласти
червону? (Склад числа)
44. У нас лежить біла лічильна паличка
Кюїзенера. Яку паличку треба додати, щоб вона стала по довжині, як червона.
45. З яких паличок можна скласти число
5? (Різні способи)
46. На скільки блакитна паличка довше за
рожеву?.
47. “Склади два потяги. Перший з рожевою
і фіолетовою, а другий з блакитною та червоною”.
48. “Один поїзд складається з блакитної
і червоною палички. З білих паличок склади поїзд довший за наявний на 1 вагон”.
49. “Склади поїзд з двох жовтих паличок.
Вибудуй поїзд такої ж довжини з білих паличок”
50. Скільки рожевих паличок вміститься в
помаранчевій?
51. Викладіть чотири білі рахункові
палички Кюїзенера, щоб вийшов квадрат. На основі цього квадрата можна
познайомити дитину з частками і дробами. Покажи одну частину з чотирьох, дві
частини з чотирьох. Що більше – ¼ або 2/4?
52. “Склади з паличок кожне з чисел від
11 до 20”.
53. Викладіть з паличок Кюїзенера
фігуру, і попросіть дитину зробити таку ж (надалі свою фігуру можна прикривати
від дитини аркушем паперу).
54. Дитина викладає палички, слідуючи
вашим інструкціям: “Поклади червону паличку на стіл, справа поклади синю, знизу
жовту”, – і т.д.
55. Намалюйте на аркуші паперу різні
геометричні фігури або букви і попросіть малюка покласти червону паличку поруч
з буквою “а” або в квадрат.
56. З паличок можна будувати лабіринти,
якісь хитромудрі візерунки, килимки, фігурки.
Більш детально з методичними
рекомендаціями можна ознайомитися в посібнику “Розвиваючі ігри та заняття з
паличками Кіюзенера”.
Технологія розвитку критичного мислення учнів
Термінологічний
словник
Активне навчання (Active Learning). Підхід
до навчання, що припускає постановку
питань, дослідження й вивчення, що направляє
самими учнями. Це протилежність
заучування.
Актуалізація (передбачення) (Anticipation).
Фаза на початку уроку, під час якої
виконуються завдання, щоб нагадати учням те, що вони вже знають з
цієї теми, заохотити їх задавати питання з теми й поставити цілі для їхнього
навчання.
Безшумний сигнал (Quiet signal). Безшумний
спосіб попросити всіх замовчати й
привернути увагу учнів. Використається на семінарах, коли одночасно виконується
кілька різних завдань.
«Взаємне навчання» (Reciprocal Teaching). Завдання
з читання й обговорення тексту методами
кооперативного навчання, у процесі якого члени групи по черзі виконують роль
учителя.
«Загальна угода» (або «Угода учнів нашого
співтовариства /класу») (Community
Agreements). Це правила поведінки, яких учні погодилися дотримуватись під
час спільної навчальної роботи в групах – для
того, щоб їхня робота була більш
цілеспрямованою й продуктивною.
Графічний організатор (Graphic organizer). Схема
або таблиця, які використовуються для того,
щоб допомогти учням організувати свої
відповіді таким чином, щоб продемонструвати, як
організовані поняття /ідеї в них у
голові. Прикладами графічних організаторів є «семантична
павутина» і «Т – схема».
«Подвійний щоденник» (Dual entry diary). Спосіб
ведення записів, як реакції на
прочитане. Сторінка ділиться на два стовпчики: в одному наводяться
цитати з тексту, а в іншому учень пише свої коментарі відносно цієї
цитати.
«Щоденник важливих подій» (Critical incident journal). Щоденник,
призначення якого полягає в тому, щоб змусити
учнів проаналізувати той життєвий досвід,
що вони одержують під час своєї діяльності в ході «Навчання на основі
досвіду /практики» (див. нижче). Такий щоденник дозволяє
учням сфокусувати увагу на всьому, що
представляється їм важливим, і сприяє тому, щоб учні проаналізували свою
реакцію на ці важливі події /важливий досвід.
«Щоденник із трьох частин» (Three part journal). Призначення такого
щоденника у тім, щоб надати учням можливість проаналізувати той досвід, що вони
одержують у ході своєї діяльності під час «Навчання на
основі досвіду /практики» (див. нижче). Такий
щоденник дозволяє учням зв'язати свій досвід з тим, що вони читають і
обговорюють у класі.
Щоденники (Journals). Зошити, у яких
учні записують свою реакцію на те, що
вони вивчають. Акцент робиться не стільки на конспектуванні,
скільки на особистих реакціях учнів і
виникаючих у них думках (складання заміток
/конспектування теж, звичайно, цінно, але воно служить іншим
цілям, ніж щоденники).
Дошка питань (Question board). Місце,
де учні записують питання про те, що
вони хотіли б довідатися - з тем, які пов'язані (або не пов'язані) з
досліджуваними матеріалами.
«Драматичні ролі» (Dramatic roles). Засіб
для обговорення добутків літератури,
запозичений зі структуралізму, що припускає аналіз
того, яку роль у сюжеті відіграє той або інший персонаж.читати далі
Майстерня педагога.ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ . НУШ
Вийшов посібник «Порадник для вчителя» створений з метою методичної підтримки вчителів
що будуть впроваджувати новий Державний стандарт початкової загальної освіти та пілотних шкіл . Навчально-методичний посібник створено командою фахівців -представників НАПН України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», НВК«Новопечерська школа».
«Порадник для вчителя» створено як он-лайн ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – в першу чергу,різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.
Він стане корисним ресурсом і для інших вчителів початкових класів. Для методичної роботи зручно подано матеріал у презентаціях:
Зміст:
Розділ 1 Короткий огляд Концепції Нової української школи
Розділ 2 Путівник по проекту Державного стандарту початкової загальної освіти
Розділ 3 Особливості розвитку дітей 6-7-ми річного віку
Розділ 4 Організація освітнього середовища
Розділ 5 Інтегроване навчання: види, способи, форми реалізації
Розділ 6 Приклади орієнтовного планування на день, тиждень
Розділ 7 Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розділ 8 Співпраця з батьками
Розділ 9 Соціальна інклюзія
Модельна навчальна програма. Тиждень 6: «Я і моя Батьківщина»
Модельна навчальна програма. Тиждень 7: «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)»
Модельна навчальна програма. Тиждень 8: «Техніка, яка допомагає»
Модельна навчальна програма. Тиждень 9: «Ігри»
Модельна навчальна програма. Тиждень 10: «Театр»
Модельна навчальна програма. Тиждень 11: «Мода»
Модельна навчальна програма. Тиждень 12: «Пригоди крапельки»
Модельна навчальна програма. Тиждень 13: «Зима»
Модельна навчальна програма. Тиждень 14: «Таємниці космосу»
Модельна навчальна програма. Тиждень 15: «Подорожуємо в часі»
Модельна навчальна програма. Тиждень 16: «Зимові свята»
Модельна навчальна програма. Тиждень 17: «Світ захоплень»
Модельна навчальна програма. Тиждень 18: «Я – мандрівник»
Модельна навчальна програма. Тиждень 19: «Ми – дослідники. Ми – винахідники»
Модельна навчальна програма. Тиждень 20: «Спорт»
Модельна навчальна програма. Тиждень 21: «Мої улюблені книжки»
Модельна навчальна програма. Тиждень 22: «Транспорт»
Модельна навчальна програма. Тиждень 23: «Професії»
Модельна навчальна програма. Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
Модельна навчальна програма. Тиждень 25: «Весна»
Модельна навчальна програма. Тиждень 26: «Весняні свята. Великдень»
Модельна навчальна програма. Тиждень 27: «Навіщо їсти»
Модельна навчальна програма. Тиждень 28: «Світ рослин»
Модельна навчальна програма. Тиждень 29: «Світ тварин»
Модельна навчальна програма. Тиждень 30: «Веселка»
Модельна навчальна програма. Тиждень 31: «Моя родина»
Модельна навчальна програма. Тиждень 32: «Ми – українці. Ми – європейці»
Модельна програма. Тиждень 33" Літо"
Вкладки 1–31 до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1»
Методичний супровід для учителя до видання «Математика. 1 клас. Навчальний зошит. У 4 частинах. Частина 1» Уроки 1–31
ІІ семестр
Математика 2 семестр
Особливості роботи з навчальним посібником
Методичний коментар
Навчання грамоти зошит 1 чверть(повністю)
Навчання грамоти Ядосліджую світ ІІчастина
Я досліджую світ Навчальний зошит ч.2.1
Я пізнаю світ
Наскрізні завдання до різних тем для 2-го класу НУШ
- Відгук на книгу: конструктивно критикуємо
- Рекомендуємо друзям цікаву книжку для читання
- Розвиваємо комунікативні навички в грі
- Чарівні фрази: вчимося словесно надавати підтримку
- Створюємо нотатку про своє життя
- Cклади історію: розвиваємо фантазію
- Стіна читця: розвиваємо навички читання
- Створюємо оповідання: фантазуємо та пишемо
- Друкуємо наосліп: вчимося набирати текст
- Перевіряємо твір: розвиваємо грамотність і уважність
- Комунікативні навички: вчимося спілкуватись
- (Не)випадкові слова: складаємо речення
- Карта подій: переказуємо текст
- Мій тиждень: учимось планувати справи
- Долаємо хвилювання конструктивно
- Мої цілі: учимося планувати
- Ти – зірка! Вчимося планувати
- Завжди, інколи, ніколи: вчимося висловлювати почуття
- Рахуємо й малюємо смайлики з різними емоціями
- Розкриваємо грані своєї особистості
- Ключі до гарного настрою: пишемо про себе
- Робимо добрі справи
- Шкала гніву
- Визначаємо й підвищуємо самооцінку
- Записуємо позитивні думки
- Мої відповідальні кроки. Аналізуємо свій день
- Аналізуємо дії впродовж дня
- Визначаємо емоції та їхні причини
- Учимося керувати емоціями
- Малюємо емотикони, визначаємо свій настрій
- Розшифровуємо назви чинників здоров’я, пояснюємо їхнє значення
- Журнал піклування: аналізуємо вчинки
- Вручаємо відзнаки: собі, рідним, друзям, однокласникам
- Власний посібник «Мої емоції та почуття»
- Учимося розв’язувати конфлікти
- Мої цілі: учимося планувати